onsdag 11. april 2007

En angrende synder

I dag slipper vi til i glede, i vitnesbyrd en ny broder, en angrende synder:

Hei, mitt navn er Fredrik. Jeg var homofil. Jeg levde ut den syndige homofile livsstil og var ganske så stolt i mitt hovmod borte fra Guds åsyn, uten å engang ane at jeg var på vei mot Fortapelsen. Det som reddet meg var at jeg gjennom en rekke tilfeldigheter havnet på et vekkelsesmøte. Jeg hørte Guds ord og Den Hellige Ånd fylte meg, og jeg innså der og da hvilket horribelt og intetsigende liv jeg hadde ført. Etterpå ble alle vi som hadde blitt frelst og helbredet på møtet oppmuntret til å tilstå våre synder og mine kom som en foss. Det var slik en enorm lettelse å få det ut. Jeg var veldig fortvilet da og tvilte veldig på om det i det hele tatt var mulig å bli fri fra det jeg så på som min legning.

Da smilte pastoren til meg og sa det var så absolutt mulig å bli helbredet fra å være homofil. Det var bare den antikristelige propagandaen som feilaktig hevdet noe annet. Virkeligheten var en ganske annen. Han viste til at alle brødre og søstere som hadde gått på omskoleringskursene han hadde ledet hadde blitt fri fra synden, fri fra sine djevelske lyster.

Jeg hadde fortsatt ikke mye tro på det, til tross for hans oppløftende ord. Jeg Tvilte og ga også uttrykk for det. Men han overtalte meg til å prøve, til å legge min skjebne i Guds hender, og jeg gjorde det. Etter fem uker med bønn og underkastelse av Jesu lære ble jeg en ny mann. Jeg innså det tidlig en morgen da jeg følte sterk kjærlighet til en av søstrene ved senteret. Vi giftet oss en uke senere og hun lovet å adlyde og støtte meg i alle våre dager, og etter bryllupet, ved Guds nåde ble min attrå vekket og min hustru var gravid bare noen dager senere, og min sønn ble født senere det året.

Guds nåde og makt hadde helbredet meg, og jeg kunne i himmelsk glede legge min stemme til Herren og Hans hærskare på jorden. Den onde ånden som hadde hatt bolig i meg fra min tidlige ungdom og ledet meg vill er borte, drevet ut av kjærlighet til Gud og skaperverket.

Priset være Herren.


Fredrik
Sammen i Jesus

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har steike problemer når du lager en hel blogg for å tulle med sånt