onsdag 11. april 2007

Husets Herre

Husbond betyr husets herre, og det er hva mannen er, hva Gud har sagt at han skal være. Det finnes ingen tvil her: Gud har talt. Kvinnen skal tie i forsamlinger og i lærespørsmål. Paulus, en av Herrens fremste tjenere har skrevet det i sine hellige tanker.

Kvinnen har ansvaret for å holde huset i stand, og det daglige overoppsynet med barna, men også her har hennes husbond det siste ord. Kvinnens glede i livet er å tjene mannen i ett og alt. Det er derfor Gud skapte henne. Hun har en viktig funksjon i Herrens skaperverk.

Susanne, min elskede hustru forstår dette, pris Herren, selv om hun kan være vanskelig noen ganger og jeg blir tvunget til å tukte henne. Men hun forstår dette også. Hun forstår at ekteskapet er innstiftet av Gud for at mennesket skal kjenne Gud, og at vi alle har våre forhåndsbestemte roller å spille.

Som min elskede så riktig skriver i sitt tidligere innlegg, så svikter de fleste av dagens menn sine roller som ledere og Husets Herre, og det er en av flere grunner til at umoralen hersker i verden, at mennesker flest har vendt seg bort fra Gud.

Vend om, synder. Ellers vil du møte Herrens vrede på den ytterste dag. Kvinnen ønsker å bli ledet, ønsker at mannen skal rettlede og bestemme over henne fordi det er slik Gud har skapt henne. Jeg og de få i Herrens Hærskare lever etter Herrens ord. Jeg sier eder, gå ut i verden og gjør likedan.

Jack
Pastor
Sammen i Jesus

Ingen kommentarer: