onsdag 31. januar 2007

Jeg straffet min hustru i dag

Min hustru var respektløs i dag. Hun tok til motmæle da jeg ba henne vaske gulvet bedre. Det er en klassisk situasjon i hjemmet, en som en god kristen leder må ta fatt i øyeblikkelig. Jeg hentet ridepisken min. Susanne, som enhver god hustru hadde forlengst gått til skammelen på soverommet vårt og knelt ned på den. Hun trakk opp skjørtet og blottet bakenden sin da jeg kom inn i rommet. Jeg så på mens hun grep rundt kanten på skammelen, grep så hardt at knokene hvitnet. Blikket var senket og hun ventet ydmykt på avstraffelsen.

"Dette blir bare en mild avstraffelse sa jeg til henne, men hvis det gjentar seg må jeg være streng med deg".

Hun sa ikke noe. Hun vet godt når hun skal tie. Det er beklagelig at hun må bli minnet på dette faktum.

Jeg ga henne det første rappet. Hun rykket til. Jeg ga henne det andre rappet. Tårer spratt fram fra de sammenklemte øynene. Hun begynte å skrike ved det tredje rappet og sluttet å skrike ved det sjette. Jeg stoppet etter det tjuende rappet. Hun forstod at Guds vrede var vel overstått da jeg tok et skritt tilbake. Min hustru falt sammen på skammelen og ble liggende å riste.

Jeg stod der og ventet tålmodig. Herren gir den rettroende uendelig tålmodighet og visdom.

Det gikk et minutt. Da reiste hun seg opp og stilte seg opp foran meg.

"Takk, min husbond", snufset hun. "Jeg er deg evig takknemlig. Takk for at du er tålmodig med meg".

"Jeg gjorde ikke annet enn Guds vilje", sa jeg mykt til henne.

Og så ga jeg henne et strengt blikk.

"Jeg forventer at gulvet vil være rent før middag", sa jeg.

"Det skal bli skinnende rent, husbond", sa hun ivrig og kikket opp på meg med de herlige blå øynene sine. "Jeg elsker deg, Jack. Jeg elsker deg mer enn noen på Jorden".

"Du fortjener sann kjærlighet", sa jeg og nikket nådig. "Skynd deg nå".

Hun neiet og skyndte seg tilbake til stuen for å fortsette arbeidet.

Da jeg vendte tilbake til stuen en time senere og lukten av middagsmaten gjennomsyret huset fant jeg ikke et eneste støvkorn eller skitten flekk.

Susanne hadde nok en gang vist seg som en lydig hustru og hedret Gud på et vidunderlig vis.

Jeg er i sannhet velsignet. Nok en gang er en husbond og hustru sammen i Jesus.

Jack Hansen
Pastor

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hvem er du?
Håper for din skyld at dette bare er tull. Hvis ikke er du en skrudd stakkar. Men, dette må være tull.

Dersom dette er tull, så har det jo på mange måter vært gjort på akkurat denne måten tidligere.

Jeg synes egentlig dette er mest ekkelt, jeg.

Anonym sa...

Dette er sannsynligvis enda en bløffeblogg.

Herrens Hærskare sa...

Jeg forsikrer dere om at dette er høyst alvorlig ment.

Og så lurte jeg på om Victoria har tillatelse fra en foresatt til å uttale seg offentlig. Hvis ikke synder hun mot Gud og vil bli straffet av Han, om ikke før, så på den Ytterste Dag.

Anonym sa...

Victoria har min tillatelse.

Hilsen "den som er"

Anonym sa...

"Og så lurte jeg på om Victoria har tillatelse fra en foresatt til å uttale seg offentlig. Hvis ikke synder hun mot Gud og vil bli straffet av Han, om ikke før, så på den Ytterste Dag."

Så morsomt.
Jeg bestemmer heldigvis selv hva jeg skal si.

Om dette er en tulleblogg eller ikke vites ikke av meg, men jeg håper det er det. Men, man kan aldri vite. Verden er full av kjøtthuer.

Maren sa...

Og selv om dette skulle vise seg å være bare en tulleblogg, slik det antageligvis vil, så er det likevel usmakelig (og uorginalt.)

Anonym sa...

Jeg fikk bare latterkrampe av hele fortellingen din, for vet du hva jeg tenkte på? Jo, en stund så lurte jeg på om du likte sånn ekkel sex som jeg ikke greier å komme på navnet på. Sånn dominans/underdanig sex.

Men forøvrig så vil jeg bare si at du får lese din bibel en gang til. Og les med kjærlighet og et åpent hjerte. For ordet "tukt" slik du framstiller det, har jeg inntrykk av ble brukt annerledes i tidligere tider.

Dessuten, det som ble ansett som vanlig før, er ikke like vanlig nå lenger. Jeg synes det er synd at du bruker bloggen din på denne måten her. Skriv heller om din hverdag slik du selv opplever det. Og om du nå ER en prest og tror at du er en av Jesus budbringere,- vit at Jesus ikke anerkjente noen prester I DET HELE TATT så lenge han levde.

Det eneste disse prestene gjorde, (med unntak av noen SVÆRT, SVÆRT få), var å spre onde rykter om Jesus og skade ham da han var som mest trengt og behøvd.

Dessuten, mange av dagens prester er ålreite mennesker som gjør sitt beste i nåtidens verden. Selvfølgelig ikke alle, men mange nok.

Men du vil vel bare provosere, erte og ødelegge for folk som prøver å skape noe godt gjennom sitt virke, sitt arbeide, via sin personlighet, via seg selv.

Litt synd at det 10 renhjertede og gode mennesker gjør gjennom sitt virke blir ødelagt av EN ENESTE person som ikke gjør annet enn å jobbe for djevelen selv.

Og svaret er nei. Jeg ble mer lattermild enn provosert. Men jeg ble irritert over at du ikke ser selv hva slags djeveldyrker du er. Eller kanskje du gjør det?

Isåfall, GRATULERER!!!

Premien din er en helvetes-uke sammen med selveste sjefen din,-DJEVELEN.

Gå og kos deg, så sant du greier å overleve de ulevelige tilstandene der borte.

Prest eller ikke prest.

Anonym sa...

Å så kontroversielt liksom.
BDSM og greier.

Først pedoblogg og så denne, er dere i slekt eller?

Herrens Hærskare sa...

Susanne og jeg forventet negative kommentarer når vi startet denne bloggen så det tar vi med knusende ro. Bare fortsett å gå Satans ærend dere.

Men husk at det aldri er for sent å søke frelse.

Anonym sa...

Hvis man skal søke "frelse" hos mennesker som dere, er jeg redd man ikke kommer til himmelen ikke halvveis engang

Anonym sa...

Syke faen!!!

Helge sa...

Vi hgar ett såpass rikt språk at det skulle ikke være nødvendig å bruke ord som "straff" og "rapp". Her hjemme bruker vi heller uttrykk som "å legge ett tungt lokk" eller "benytte min hårde hånd" etc etc.

Man vil jo ikke provosere noen helt unødvendig.

Anonym sa...

Du har steike problemer når du lager en hel blogg for å tulle med sånt

Dommer1 sa...

Jeg ler meg skakk! En fantastisk parodi på kristenfundiser!