onsdag 7. februar 2007

Martin - en vranglærer?

Martin, på sin blog, angriper meg og min husbond og Herrens Hærskare på det styggeste i en post. Han alternerer mellom ord som "humbug" og "sykt" når han skal beskrive vårt virke.

Vi er bibeltro i vår menighet og det faller tydeligvis også han tungt for brystet.

Flere muligheter slå meg når jeg nå prøver å forklare denne nederaktige mannens oppførsel.

En ting er at han har levd en stund i rampelyset, vært nesten enerådende på marken og at han har sett på seg selv som den eneste rette hyrde. Hovmod står for fall, sier jeg, noe Herren selv har uttalt gjentatte ganger. Kanskje mangler han mot til å være Herrens redskap på Jorden og vet det, og han føler skam når han møter Herrens Sanne Hærskare?

Men det mest sannsynlige er at han bare er nok en kjetter som hevder å tale Herrens ord, enda en som har vandret bort fra den smale og sanne sti.

Jeg vil i sannhet be for denne villfarne sjel.

"For la dere ikke lure", sa Herren.

Satan skjuler seg i de mest uskyldige av skall.


Susanne
Jacks lydige hustru
Sammen i Jesus

12 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, Susanne. Får du virkelig lov av Jack til å være våken så lenge?
Nå må dere kutte ut. Dere driter ut dere selv og er ikke halvparten så provoserende som dere tror. Dere skjønner kanskje ikke at så ekstreme folk som dere ikke egentlig er skremmende, men bare patetiske.

Jeg håper fortsatt dette er en spøk. Spøk eller ikke: på tide å slutte nå.

Anonym sa...

Hahahahahaha ja du er jammen en artig kar, men du har dradd spøken langt nok nå.

Anonym sa...

WOW når Trond synes det har godt langt nok OG jeg. Victoria deg også ja... Liberale mennesker, så er det nok på tide å gi seg ja. Og JA jeg tror HELT alvorlig at jeg vet hvem du er.. MEN er ikke 100 % sikker . Rundt 70 % et sted....

Anonym sa...

Skjerp deg mann! Dette er kun bløff.. Og det er jammen meg ikke morsomt.

Herrens Hærskare sa...

Liberalere er Satans tjenere.

Anonym sa...

Hei Jack og Susanne. Når jeg leser denne bloggen, så lurer jeg på en ting? Hvor bor dere? hva heter Kirken/menigheten du er pastor i? og hva syns du om den kristne musikken slik den har uviklet seg?

Anonym sa...

Synes du avslørte deg ganske kraftig med denne kommentaren:

"Jeg hentet ridepisken min. Susanne, som enhver god hustru hadde forlengst gått til skammelen på soverommet vårt og knelt ned på den. Hun trakk opp skjørtet og blottet bakenden sin da jeg kom inn i rommet. Jeg så på mens hun grep rundt kanten på skammelen, grep så hardt at knokene hvitnet.."

Anonym sa...

1.synes det er kjipt at man gidder å tulle med sånne ting, spesielt med tanke på hva mennesker kan ha opplevd i onde miljøer - f.eks episoden i sverige.

2. med stor sannsynlighet er denne bloggen allerede oppdaget av politiets overvåkningstjeneste, det er ikke kødd engang.slutt mens leken er god!

Anonym sa...

Jesus spredde kjærlighet, dere sprer hat. Det forstår alle som leser nettsiden deres. Å kalle mennesker som har sex med folk av samme kjønn for dyr, bunner ikke i nestekjærlighet uavhengig av hva man mener om homofilien. Å degradere kvinnen på en slik måte som dere gjør, bunner ikke i kjærlighet. Å oppfordre til drap på folk som motarbeider Guds ord, bunner definitivt ikke på nestekjærlighet.

Siden dere antageligvis bare er folk som liker å gjøre narr av andres tro gjennom denne bloggen, er det jeg skrev ovenfor sikkert bare tomme fraser for dere. Men om dere er ekstremister er de det sikkert også da, for for noen syke og ukristne meninger dere har.

Å kalle meg for en vranglærer er idiotisk uansett om dere er hyklere eller narrer. Jeg håper Jesus kan åpne hjertene deres for kjærlighet, men da må dere være villig til det selv også.

Herrens Hærskare sa...

Hva klager du over, Martin? Du kommer nærmere dine liberale venner og det har du åpenbart ønsket lenge.

Anonym sa...

Jeg ser ikke på liberale folk som fiender som burde drepes, slik dere åpenbart gjør. Jesus sier noe om å elske sine fiender..jeg antar at dere mener at han egentlig ikke har sagt dèt? Men isåfall er dere jo ikke "bibeltro" allikevel. Huffda

Og en rettelse: Jeg klager ikke. Å klage er ikke det samme som å formane. Jeg formaner dere til å ta imot Guds kjærlighet, og ikke opptre som fariseerne vi leser om i Bibelen.

Anonym sa...

Tidvis morsomt, men dessverre er det alt for sannsynlig at det bare er uføretrygdede Onaniassen som er på ferde igjen.....